בְּרִיאוּת

ההשפעה של קרם הרופא עושה התמכרות, האם זה באמת זה?

נשים רבות משתמשות בקרמים מסוימים שנעשו על ידי רופא כדי לטפל בבעיות עור שונות, כגון אקנה ועד פנים קהות. עם זאת, לא מעט מתלוננים על השפעות הקרם של הרופא כשהם מפסיקים להשתמש בו. למעשה, יש אנשים שמרגישים שמצב העור שמשתפר בתחילה, מחמיר כשמפסיקים להשתמש בו קרם פניו של הרופא. מצב זה נחשב אז בעיניהם כהשפעה של תלות בשימוש בקרם רופא. אז, האם קרם מרקחת הרופא יכול ליצור תלות כך שאין להפסיק את השימוש בו? גלה את התשובה במאמר הבא.

האם זה נכון שהשפעת הקרם של הרופא עלולה ליצור תלות?

אין השפעת תלות עקב שימוש בקרם רופא.למעשה, אין דבר כזה תלות כמו השפעת קרם רופא. קרם או מוצר מרקחת רופא טיפוח העור מרשמים מרופאים מכילים בדרך כלל מרכיבים פעילים מסוימים שנועדו במיוחד לטפל בבעיות העור שאתה חווה. לדוגמה, בנזואיל פרוקסיד, חומצה סליצילית, חומצה אזלאית, או קרמים אנטיביוטיים לטיפול באקנה וצלקותיו, קרמים רטינואידים לטיפול בסימני הזדקנות או חומרים פעילים אחרים הפועלים להבהרת העור. בעיקרון, כאשר אתה מפסיק להשתמש במרקחת קרם מרופא, זה לא נדיר שהעור שלך חוזר להיות יבש, עמום ואפילו נוטה לאקנה, כמו המצב הראשוני של אי שימוש בקרם רופא. עם זאת, מצב זה אינו סימן לתלות בהשפעות הקרם של הרופא. המראה של עור יבש, עמום, ואפילו אקנה, כמו המצב הראשוני של אי שימוש בקרם רופא, יכול להיות בגלל שלא עשית סדרה של מוצרי טיפוח העור באמצעות המוצר. טיפוח העור אחרים עומדים למכירה. קרם מרקחת רופא מותאם לבעיית העור שלך ההשפעה האמיתית של קרם רופא לא תתרחש אם תבחר את רופא העור הנכון. כי, מומחה עור מהימן לא יתפזר באבחנה ורישום קרם פנים עבורך. רופאים למעשה רושמים קרמים למרקם בהתאם למינון ולטווח הזמן הנכונים, כדי שתדע מתי להפסיק להשתמש בו. לדברי רופא עור מ-Westlake Dermatology, אם מקפידים על כללי השימוש הנכון במרקחת קרם רופא, בוודאי שלא יתרחשו תופעות הלוואי של קרם רופא בצורה של תלות. עם זאת, במקרים מסוימים, תלות כאפקט קרם רופא יכולה להתרחש עקב שימוש בקרמים מסוימים לפנים, כגון סטרואידים. סטרואידים משמשים בדרך כלל לטיפול בדלקות ובעור מגרד בחולים עם פריחה, אקזמה, דרמטיטיס ודלקות עור אחרות. אם בכל זמן שהוא יופסק השימוש בקרם מרקחת רופא המכיל סטרואידים, אזי מצב העור הדלקתי, היבש והמגרד עלול לחזור על עצמו. לכן, השימוש בקרמים סטרואידים לא צריך להיות שרירותי מכיוון שהם חייבים להיות בהתאם למרשם רופא.

תופעות לוואי קרם רופא מה עלול לקרות

השפעת קרם הרופא אכן לא יכולה לגרום לתלות אם תמלאו אחר הוראות הרופא. עם זאת, השימוש בקרמי פנים עם מרכיבים מסוימים עלול לגרום לתופעות לוואי, כגון:

1. טיהור

טיהור יכול להתרחש כתוצאה מתופעות לוואי קרם רופא תופעת לוואי אחת קרם הרופא מה שעלול לקרות הוא טיהור. טיהור הוא תהליך של הסרת תאי עור מתים. טיהור מתרחשת לעתים קרובות בשלב הראשוני של שימוש בקרם רופא או שלב החלפת מוצר טיפוח העור שאתה משתמש בהם בדרך כלל למוצרים חדשים. מאוחר יותר, תאי עור חדשים יחליפו תאי עור מתים כך שהעור שלך ייראה טוב יותר מבעבר. עם זאת, לפני שתאי עור חדשים בריאים עולים אל פני השטח, חומרים אחרים, כגון שמן, יופיעו תחילה. שמן זה נמצא בסיכון לסתימת נקבוביות, וכתוצאה מכך פצעונים קטנים או פצעונים כואבים למגע. אתה יכול לחוות טיהור או פצעונים עקב שימוש בקרמים מעשה ידי רופא המכילים AHA, חומצה סליצילית, רטינואידים, רטינול, רטיניל פלמיטאט, טזארוטן, ויטמין C ועד בנזואיל פרוקסיד. קרא גם: כיצד להתגבר על פגמים בפנים עקב מוצריםטיפוח העור

2. עור יבש ומתקלף

קרם פנים מהרופא יכול לגרום לעור להתייבש ולהתקלף תופעות לוואי קרם הרופא שעלול לקרות לאחר מכן יכול להיות בגלל תכולת הרטינואיד או הרטינול שבו. רטינואידים ורטינול נרשמים לרוב על ידי רופאים לטיפול באקנה ולהפחתת קמטים. עם זאת, השימוש בשניהם עלול לגרום לעור פנים יבש ומתקלף, במיוחד באזור האף והפה. בנוסף, שימוש בקרמים אחרים שנעשו על ידי רופא, כמו בנזואיל פרוקסיד הפועל נגד חיידקים הגורמים לאקנה, סולפטים (סוג של אנטיביוטיקה) וחומצה סליצילית עלולים גם הם לגרום לעור פנים יבש ומתקלף. מצב זה יכול להתרחש אם יש לך עור די רגיש. קרא גם: מדוע עור הפנים מתקלף לאחר לבישהקרם? גירוד בעור, גירוי, תחושת צריבה, גוון עור לא אחיד ודילול העור עלולים להתרחש גם כתופעות לוואי. קרם דוֹקטוֹר. אם זה מה שאתה חווה, עליך לפנות מיד לרופא כדי לקבל את הטיפול הנכון.

כיצד למנוע את תופעות הלוואי של שימוש בקרם מרשם רופא?

אם אתה משתמש בקרם מרשם רופא, אתה לא צריך לדאוג לגבי תופעות הלוואי של תלות שעלולות להיגרם. הסיבה היא שרקחת הקרם של הרופא בטוחה מספיק ומותאמת לבעיית העור שלך כך שהיא לא גורמת לתופעות תלות. עם זאת, אם בכל עת אתה חווה השפעה חריגה של הקרם של הרופא, יש לפנות מיד לרופא עור. הרופא שלך עשוי להתאים את המינון והתכולה של תערובת הקרם המתאימה יותר לעור שלך. התייעצות עם רופא נחוצה גם אם קרם הפנים שנקבע אזל. בדרך זו, הרופא שלך יכול להעריך את מצב העור שלך ולהמליץ ​​על טיפולי עור מתאימים אחרים. למשל, האם עדיין צריך להמשיך להשתמש בקרם מרשם הרופא, או האם כדאי לנסות מוצרים אחרים? טיפוח העור שנמכרים באופן חופשי בשוק. כך גם אם את מרגישה שהעור שלך השתפר ואתה רוצה להיפטר מהקרם של הרופא. התייעץ תמיד עם רופא כדי לעזור למזער תופעות לוואי קרם רופא שעלול לקרות לעור לאחר הפסקת זה. כמו כן, הרופא ימליץ כיצד לטפל בעור לאחר הסרת קרם הרופא המתאים בהתאם למצב העור שלך. קרא גם: מאפיינים לא מתאימים לשימוש בקרם פנים, מה הם?

הערות מ-SehatQ

ההשפעה של קרם הרופא לא יכולה לגרום לתלות. הסיבה לכך היא שמרקחת הקרם של הרופא בטוחה למדי ומותאמת לבעיות העור שאתה חווה. התייעץ תמיד עם רופא עור בזמן שאתה משתמש בקרם רופא כדי למנוע תופעות לוואי קרם פָּנִים. אם עדיין יש לך שאלות לגבי השפעת קרם הרופא בהמשך, לשאול את הרופא ישירות דרך אפליקציית הבריאות המשפחתית של SehatQ. איך, הורד עכשיו דרך App Store ו- Google Play. [[מאמר קשור]]